Corrie van der Windt, receptioniste/telefoniste:
‘Elke dag is anders’

De telefoon aannemen, bezoekers ontvangen en hen soms de weg in het pand wijzen, de intercom van de slagboom voor de parkeergarage bedienen, post sorteren, de post verzenden, pakjes aannemen, bestellingen ontvangen, pasjes aanmaken, mailbags naar het buitenland verzenden; het is een greep uit de werkzaamheden van receptioniste Corrie van der Windt. 

Visitekaartje
‘Een receptioniste is het visitekaartje van het kantoor, mensen zien ons als eerste.’

Full time
‘Ik werk full time van 07.00 tot 15.30 uur maar ik ben er meestal al om 06.00 uur. Ik ben graag op mijn werk. Vind werken leuk en ach, je kan er maar zijn, ik calculeer altijd in dat er onderweg iets mis kan gaan of dat mijn auto niet wil starten.’

Ik volgde voor deze baan geen specifieke opleiding. Ik heb eerst twaalf jaar in de horeca gewerkt, daarna twintig jaar in de catering en toen kwam de baan aan de receptie vrij. Ik gaf bij Personeelszaken aan dat het receptiewerk mij wel leuk leek. Gelukkig kreeg ik de baan. Ik ben er dus feitelijk ingerold.’

Werken met mensen
‘Elke dag is anders. Ik vind het werken met mensen fijn. Dat komt ook omdat ik mij voor mensen interesseer. Omdat ik hier al een aantal jaar werk, krijg je een band met de collega’s, maar ook met de bezoekers uit het buitenland, je leert ze kennen. Voor hen is het ook vertrouwd dat ze mij weer zien zitten.’

‘In de mail onder mijn naam staat de functie “Gastvrouw”, maar daarbij heb ik een heel ander beeld. Receptioniste/telefoniste vind ik veel meer passen bij wat ik doe.’

'Ik vind het werken met mensen fijn'